۲۷ تیر ۱۳۸۵، ۲۱:۳۶

اغلب بازخريد پرستاران در بيمارستان هاي دانشگاه آزاد صورت مي گيرد

اغلب بازخريد پرستاران در بيمارستان هاي دانشگاه آزاد صورت مي گيرد

عضو شوراي عالي نظام پرستاري اعلام كرد: اغلب بازخريد پرستاران در بيمارستان هاي تحت پوشش دانشگاه آزاد صورت مي گيرد ، زيرا با وجود مصوبه فوق العاده جذب در مرداد 84، اين امر شامل شاغلان در اين بيمارستان ها نمي شود.

همايون راحمي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر افزود:هم اكنون پرستاران با كمترين حقوق در اين حرفه مشغول  فعاليت هستند به گونه اي كه نيروي ماهر و متخصص در اختيار سهامداران بيمارستانهاي خصوصي و كارفرمايان قرار دارد كه در برخي موارد جايگزيني پرستاران جوانتر از جمله مواردي است كه موجب بازخريد پرستاران با سابقه فعاليت در اين حرفه مي شود.

عضو شوراي عالي نظام پرستاري با اشاره به اينكه اغلب بازخريد پرستاران در شركت هاي خصوصي مشاهده مي شود، گفت: قراردادهايي كه با پرستاران بسته مي شود قراردادهاي يك جانبه است به گونه اي كه پرستاران نمي توانند به حق و حقوق خود برسند بنابراين امنيت شغلي براي آنها وجود ندارد.

راحمي با اشاره به اينكه خصوصي سازي در بخش سلامت و به ويژه حرفه پرستاري در هيچ كشوري وجود ندارد، گفت: برخي از پرستاران به علت وجود مشكلات در زمينه حرفه پرستاري، اقدام به بازخريد و يا استعفا از حرفه پرستاري مي كنند.

عضو شوراي عالي نظام پرستاري افزود : زماني كه پرستاران در سيستم بهداشتي دولتي يا خصوصي نتوانند احقاق حق كنند به سمت كناره گيري از اين فعاليت مي روند.

وي ادامه داد: ساعات كار زياد، كمبود نيروي پرستاردر بيمارستانها، اعمال سوء مديريت در حرفه پرستاري با تحميل فشار زياد به اين شاغلان، موجب كاهش رضايت شغلي آنان مي شود كه اين امر نيز منجر به كاهش بهره وري و اثر بخشي خواهد شد.

راحمي تصريح كرد: درآمدهاي ناعادلانه براي افراد ارائه كننده خدمات بهداشتي و درماني در سطوح مختلف نيز از جمله عواملي است كه در مجموع موجب حركت پرستاران به سوي بازخريد و استعفا مي شود و اين استعفا نيز با كاهش تعداد پرستاران در مراكز درماني بهداشتي و درماني شده و در نهايت به زيان بيماران و نظام سلامت كشور مي شود چون پرستاران با تجربه و با مهارت از سيستم بهداشتي خارج مي شوند.

عضو شوراي عالي نظام پرستاري گفت: در مجموع حدود 7 درصد پرستاران شاغل در بيمارستانها و مراكز بهداشتي و درماني دولتي و خصوصي كشور بازخردي مي شوند.

کد خبر 355135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha